[personal profile] borislvin
Ну, поляки учудили...
USTAWA z dnia 25 września 2009 r.

o zmianie ustawy – Kodeks karny, ustawy – Kodeks postępowania karnego, ustawy – Kodeks karny wykonawczy, ustawy – Kodeks karny skarbowy oraz niektórych innych ustaw

<...>

29) w art. 256 dotychczasową treść oznacza się jako § 1 i dodaje się § 2-4 w brzmieniu:

„§ 2. Tej samej karze podlega, kto w celu rozpowszechniania produkuje, utrwala lub sprowadza, nabywa, przechowuje, posiada, prezentuje, przewozi lub przesyła druk, nagranie lub inny przedmiot, zawierające treść określoną w § 1 albo będące nośnikiem symboliki faszystowskiej, komunistycznej lub innej totalitarnej.

§ 3. Nie popełnia przestępstwa sprawca czynu zabronionego określonego w § 2, jeżeli dopuścił się tego czynu w ramach działalności artystycznej, edukacyjnej, kolekcjonerskiej lub naukowej.

§ 4. W razie skazania za przestępstwo określone w § 2 sąd orzeka przepadek przedmiotów, o których mowa w § 2, chociażby nie stanowiły własności sprawcy.”

http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/ustawy/1021_u.htm
Сейчас эта статья выглядит так:
Art. 256. Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość,

podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

http://prawo.money.pl/akty-prawne/ujednolicone-akty-prawne/kodeksy/kodeks;karny;z;dnia;6;czerwca;1997;r;,1997,88,553,DU,410.html

А что? Пусть попробуют.

Date: 2009-09-30 06:21 am (UTC)
From: [identity profile] v-s-c.livejournal.com
А то немерянно всяких ресторанчиков, клубов и т. п. с названием типа "KGB". Лично меня это так же коробит, как, например, клуб с названием "Гестапо" или "Подвальчик старика Мюллера". Стеб стебом, но наложить кучу посреди вагона метро должно считаться неприличным, на мой взгляд.

Date: 2009-09-30 03:46 pm (UTC)
From: [identity profile] lutra-lutra.livejournal.com
эпидемия просто
Интересно, inna totalitarna symbolika - это какая? журнал "Корея"?

Date: 2009-09-30 05:00 pm (UTC)
From: [identity profile] ygam.livejournal.com
Блин, почему такие тексты читать гораздо легче, чем "Сумму технологий" и "Сказки роботов"?

Date: 2009-09-30 05:44 pm (UTC)
From: [identity profile] v-s-c.livejournal.com
У Лема очень богатый язык.

Profile

borislvin

February 2026

S M T W T F S
1234567
891011 121314
15161718192021
22232425262728

Style Credit

Expand Cut Tags

No cut tags
Page generated Mar. 23rd, 2026 10:16 am
Powered by Dreamwidth Studios